گاه نوشت های یک "من"

گاه نوشت های یک "من"
طبقه بندی موضوعی

اشتباه هم مثل دروغ است، گاهی فکر میکنی برای جبرانش مجبوری اشتباه دیگری خلق کنی! یادت باشد گاهی آنقدر باید توی چاه یک اشتباه بمانی تا بپوسی و پرونده آن اشتباه بسته شود...

بعضی وقت ها لازم است محکم بایستی و رنج هایی که اشتباهاتت به تو تحمیل کرده اند به صورتت سیلی بزنند و تو زانو نزنی...

شاید اشتباه را بشود بخشید اما کوتاه آمدن در مقابل "رهایی از تبعات اشتباه با ساختن یک اشتباه دیگر" را، هرگز نمی توان بخشید...

 

+ دفتر اول از نصایح "صدر المتالهات"

نظرات  (۴)

  • مهدیه عباسیان
  • 1- صدر المتالهات کیه یا چیه و یعنی چی؟

    2- متنت من رو یاد یه جمله ای انداخت، که نمی دونم جایی خوندمش، یا شنیدمش. ولی خودم به شدت در هر روز زندگی تجربه اش کردم و بهش ایمان دارم. اینکه تا به درس نهفته در هر ماجرا توجه نکنیم، اون ماجرا تمومی نداره. درس و نکته ی پنهان درون اون به اشکال و روش های مختلف سر راهمون قرار می گیره... پس چه بهتر که همون اول درد و رنج رو به جون بخریم و برسیم به عمق مطلب. برای جلوگیری از تکرار...

    پراکنده گفتم. نمیدونم مفهوم بود یا نه... الان خوابم میاد!
    پاسخ:
    بسم الله ...

    متأله در لغت به کسی اطلاق می گردد که الهیات و خداشناسی خوانده است

    صدرالمتألهین لقب استاد بزرگوار ملاصدرا ست که قطع به یقین در باب زندگانی ایشان "مردی در تبعید ابدی" در خاطرتان هست!

    و صدرالمتألهات مونث صدرالمتألهین است که نویسنده نمی داند این لغت در دنیای واژگان وجود خارجی دارد یا خیر!

    و این وجود مبارک را شما نمی شناسید... برای شما همین بس که  نصایح ایشان را با گوش جان بشنوید و به کار ببندید

    مفهوم هم بود ...

    و من الله التوفیق...


    برای بخشیدن باید قلبت بزرگ بود تبعاتشم با جون دل خرید بله
    پاسخ:
    سلام :)
    برای بخشیدن دیگران بله ولی برای بخشیدن خودت ...
  • این فیلد نمیتواند خالی باشد
  • like
    پاسخ:
    :))

    شاید اصلا باید کلا دیدمون عوض شه و یا بعبارت دیگه چیزی که ما فکر میکنیم اشتباهه اصلا اشتیاه نباشه

    مشکل ما از همینجا شروع میشه که فکر میکنیم خودمون خیلی میدونیم(البته من خودم منظورمه جسارت نباشه)

    پاسخ:
    شاید...