گاه نوشت های یک "من"

گاه نوشت های یک "من"
طبقه بندی موضوعی

هی فلانی! آن چشم های یاغی ات به من نگفته بودند که این روزهایی هم هست. روزهایی که دورتا دور چشمانت را حصار بکشند و بنویسند شناکردن ممنوع! اصلا من که نمیخواهم شنا کنم. من میخواهم غرق شوم... قرارمان این نبود که من باشم و دنیا، یکه و تنها... تو آنوقت آن دورتر ها ایستاده باشی و هی بگویی لاحول و لا قوه الا بالله.  هی فلانی! دانه های تسبیحم را ببین! روی زمین پخش شده اند. یکی مشرق، درست همانجایی که تو طلوع کردی. یکی شمال، یادت که هست؟ همانجایی که تو ریشه زدی و قد کشیدی. یکی جنوب، همانجا که من به سجده افتادم و یکی مغرب... و ما ادراک ما المغرب... چه جهنمی ست این غروب تو. شراره های آتش را ببین که دور تا دورم زبانه کشیده اند و من بی قرار فریاد میزنم "تو که مهربان ترین من بودی" ... کاش "سلاحه البکا" ئی هم درکار نبود. نمک روی زخم شنیده ای؟ ...



از شوکت فرمانرواییها سرم خالی است
من پادشاه کشتگانم، کشورم خالی است

چابک‌سواری، نامه‌ای خونین به دستم داد
با او چه باید گفت وقتی لشگرم خالی است

خون‌گریه‌های امپراتوری پشیمانم
در آستین ترس، جای خنجرم خالی است

نظرات  (۶)

یه پست پر از احساس
پاسخ:
احساس خوب یا بد؟

زمستان نیز رفت اما بهارانی نمی بینم

بر این تکرار در تکرار پایانی نمی بینم

 

به دنبال خودم چون گردبادی خسته می گردم

ولی از خویشتن جز گردی به دامانی نمی بینم

 

چه بر ما رفته است ای عمر ؟ ای یاقوت بی قیمت !

 که غیر از مرگ گردنبند ارزانی نمی بینم

 

زمین از دلبران خالی ست یا من چشم و دل سیرم ؟

که می گردم ولی زلف پریشانی نمی بینم

 

خدایا عشق درمانی به غیر از مرگ می خواهد

که من می میرم از این درد و درمانی نمی بینم

پاسخ:
فاضل محبوب بی نظیر ...
  • منتظر اتفاقات خوب
  • تا کی به تمنای وصال تو یگانه...
    پاسخ:
    اندکی صبر سحر نزدیک است
  • مهدیه عباسیان
  • خیلی میشه حرف زد، اما ترجیح میدم حرفی نزنم...

    + دم شما و قلمتون هم گرم :)
    پاسخ:
    جزء معدود کسانی هستی که راجع به این متن همچین توصیفی داشتی...
  • مهدیه عباسیان
  • تازه نظرات دیگه ای هم داشتم ولی احساس کردم نگفته بمونن بهتره...

    + قربون دستت یه سر به اون ماکارونی بزن، نسوزه به وقت :)
    پاسخ:
    حضورا بگو حتما!
    :)) چشم
  • مهدیه عباسیان
  • وقتی تو چشات نگاه می کنم بهم میگیم. به زبون آوردنی نیست...
    پاسخ:
    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">