گاه نوشت های یک "من"

گاه نوشت های یک "من"
طبقه بندی موضوعی

- وقتی با "او" حرف میزند، با کمی تیزبینی می شود فهمید دارد تحملش میکند. میدانم که "او" هم باهوش تر ازاین حرف هاست که نفهمد. اما چرا پایش را از این رابطه بیرون نمی کشد ... کمی که فکر میکنم حس میکنم هر دو دارند به طور خودآگاه بازی می کنند. حتما برای رسیدن به نفعی مشترک ... چقدر دردناک است تلف کردن عمر در این بازی ها ... یاد حرف یک بازاری می افتم که می گفت، من دروغ می گویم و  طرف مقابل هم میداند که دروغ می گویم. اما این قاعده بازی ست ...


- یلدای امسال هرچند طعم یلداهای خانگی را نداشت اما به اندازه کافی شیرین بود. مخصوصا حافظ خوانی اش با دوستان ... جالب بود که همه فال هایی که دیشب گرفتم، دوست داشتنی ترین و معروف ترین و نوید بخش ترین غزل های حافظ بودند... انگار حافظ هم دلش نمی آمد یلدای بچه های خوابگاهی را تلخ کند. حتی "یوسف گمگشته باز آید به کنعان " را هم رو کرد :))



فال حافظ یلدای امسال من ...


چه مستیست ندانم که رو به ما آورد

که بود ساقی و این باده از کجا آورد

تو نیز باده به چنگ آر و راه صحرا گیر

که مرغ نغمه سرا ساز خوش نوا آورد

دلا چو غنچه شکایت ز کار بسته مکن

که باد صبح نسیم گره گشا آورد

رسیدن گل و نسرین به خیر و خوبی باد

بنفشه شاد و کش آمد سمن صفا آورد

صبا به خوش خبری هدهد سلیمان است

که مژده طرب از گلشن سبا آورد

علاج ضعف دل ما کرشمه ساقیست

برآر سر که طبیب آمد و دوا آورد

مرید پیر مغانم ز من مرنج ای شیخ

چرا که وعده تو کردی و او به جا آورد

به تنگ چشمی آن ترک لشکری نازم

که حمله بر من درویش یک قبا آورد

فلک غلامی حافظ کنون به طوع کند

که التجا به در دولت شما آورد



نظرات  (۱۳)

  • سِناتور تِد
  • قاعده ی بازی!
    پاسخ:
    :)
  • دچــ ــــار
  • یوسف گمگشته تون زودتر پیدا بشه صلوات :)
    پاسخ:
    او منتظر ماست که ما برگردیم ...
    ماییم که در غیبت کبری ماندیم ...

    +فال من نبود ... 
  • نسترن گلزار
  • وای من نمیدونستم شما هم خوابگاهی هستین!:o
    بعله واسه بنده هم اولین تجربه ی یلدا ی دور از خانواده بود:)
    موفق باشین انشاءالله :)
    پاسخ:
    من که کلی اصول تحمل خوابگاه عرض کرده بودم خدمتتون :) :) 
    سلامت باشین دوست عزیز 

    زمستونت به شیرینی و خوشی این فالها :)
    پاسخ:
    ممنون دوست عزیزم 
    همچنین
    ((-: فالو...
    پاسخ:
    دخترم به فال خودت بخند :دی
  • دچــ ــــار
  • بقول شاعر 

    که بود ساقی و این باده از کجا آورد؟! :)

    پاسخ:
    :)
  • مهدیه عباسیان
  • + بازی ها همیشه دردناکن و زندگی پر از بازی هایی از این دست...

    + ما که از یلدای خوابگاهی جستیم، ولی در یلدای متفاوت حدود 70 نفری خانوادگی گیر افتاده بودم، عجیییب...
    پاسخ:
    + چقدر ما دلتنگ شماییم

    + دانه های انار را پاش میدادید و خوش میگذراندید :))
    فال های حافظ شما همیشه منو متعجب میکنه و البته این نکته برام تداعی میشه که خود فال حافظ شاید 10درصد قضیه ست! 90 درصد جریان اینکه حافظ به بعضیا بهتر جواب میده!
    پاسخ:
    نه واقعا اینطور نیست ... من فقط برای بقیه تفال میزنم به حافظ. برای خودم نمیتونم از حافظ جواب بگیرم . متوسل به آدمای خاصی میشم. این فال خودم هم دیشب، خودم نگرفتم ...


    به هرحال افتخار اینکه " فالِت بگیرُم " رو از دست دادین دیشب :)
  • نسترن گلزار
  • وای اصلا یادم رفته بود...
    چون اون زمان کامنتارو با اوقات خوشی نمیخوندم شاید از یاد بردم که چه کسی فرستاده...
    به هر حال عذر میخوام...
    ممنون
    پاسخ:
    خواهش میکنم عزیزم

  • شرف الدین
  • خیلی رابطه ها فقط برای این هست که آدم بگه یه رابطه دارم و دیگه نخواد دنبال یک ادم و یک ارتباط دیگه بگرده
    پاسخ:
    بله...
    من یلدای با دوستانو دوست دارم :) هر چند تا حالا تجربه نکردم ولی خیلی خوش میگذره
    تو خانواده ی ما یلدا یه طوری جدیه ،خنده و شوخی نیست 
    اصولا جایی هم نمیریم ،کسی هم دعوت نیست 
    اصلا هیچ علاقه ی به یلدا ندارم و مثل همون عید برا بچه هاس: |توی تمام عیدا همون عید فطر بهم میسچبه روزه دار بودم 
    پاسخ:
    منم تا حالا تجربه نکرده بودم . خیلی می چسبه :)

    یلداهای ما هم تقریبا جدیه... ولی من فقط دلم میخواد یلدا بیاد حافظ بخونم. خیلی دوس دارم حافظ خوندن تو شب یلدا رو . نمیدونم چرا ...

    دلا چو غنچه شکایت ز کار بسته مکن

    که باد صبح نسیم گره گشا آورد

    چه شعر امیدواری :) 
    +شاید تقصیر خودمونم هست با تحمل کردن بازی احمق وار رو ادامه میدیم 
    سه ماهی هست سعی کردم خودمو کنار بکشم و به زبان اوردم اعصاب مصاب و تحمل ندارم ، بهم گفت تنها میشی 
    تحملتو بالا ببره همیشه همه چی بر وفق مراد تو نیست 
    آدمای دور و برات نگه دار 
    گفتم تنهایی  و اعصاب آرام رو ترجیح میدم
    پاسخ:
    امیدوارم زندگیت پر از امیدواری باشه :)

    + مطمئنم که تنهایی از همراه بد بهتره ...
    میدونی معمولا ما آدما تنهای تنها هم نمیشیم 
    همیشه تو مسیری که پیش میریم یه نفر همراه وجود داره
    هیچ وقت ترس از تنهایی ندارم.

    پاسخ:
    یه نفرکه قوی تر از همه ست :) وای که چقدر خوبه بودنش ...